הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מזהירה שתתערב בבחירות בישראל: "מעולם לא ראיתי דבר כזה"
מדובר ב"תקדים רע" עבור ארה"ב, ואף אחד לא יכול לדמיין תרחיש בו וושינגטון אומרת לאזרחי בריטניה להחליף את ראש הממשלה. "יהיה זעם מכל כיוון", אמר הסנאטור היהודי האורתודוקסי הראשון

הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, אחד מהפוליטיקאים היהודים הבכירים שהיו בארה"ב, תקף את מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר על כך שקרא לישראל לצאת לבחירות – ואמר שוושינגטון לא תהסס להתערב אם בנימין נתניהו לא יפרוש מתפקידו.

ליברמן, שהיה הסנאטור היהודי האורתודוקסי הראשון בהיסטוריה האמריקאית, התייחס בראיון לדברים המקומיים של שומר:

"אני חושב שההצהרה שלו היא טעות. אני לא זוכר שקרה דבר כזה בעבר, שסנאטור אמריקאי – שלא לדבר על מנהיג הרוב, ושלא לדבר על הנבחר היהודי הבכיר ביותר בוושינגטון – להגיד לישראל שהגיע הזמן להיפטר מנתניהו, זה מקומם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ליברמן בן ה-82, שהתמודד בעבר לנשיאות ארה"ב, הוסיף: "האם אתה יכול לדמיין את הסנאטור שומר או כל אחד אחר בממשלת ארה"ב אומר לאזרחי בריטניה: 'אנחנו לא אוהבים את ראש הממשלה שלכם. הגיע הזמן שתזרקו אותו'. אלוהים אדירים, יהיה זעם מכל כיוון".

"זה תקדים רע עבורנו", אמר, "לומר לחברים ולבעלי ברית שלנו, 'תפטרו הממשלה הזו. אנחנו לא אוהבים אותה".

נאומו מעורר המחלוקת של שומר התקיים ביום חמישי האחרון, שם אמר כי נתניהו וחברי הכנסת "הרדיקליים" בקבינט מדיני-ביטחוני הם "מכשול" לשלום, וכאמור קרא לבחירות חדשות כאשר המלחמה תדעך.

אחרי שקבע כי "קואליציית נתניהו כבר לא מתאימה לצרכיה של ישראל אחרי ה-7 באוקטובר", שומר הוסיף שאם נתניהו לא יפרוש מתפקידו בתום הלחימה, לוושינגטון "לא תהיה ברירה אלא לשחק תפקיד פעיל בעיצוב המדיניות הישראלית כדי לשנות את המסלול הנוכחי".

 

נתניהו וליברמן 

 

הנשיא ג'ו ביידן הביע את תמיכתו בדבריו של שומר: "הוא נשא נאום טוב, ואני חושב שהוא הביע דאגה רצינית משותפת לא רק לו, אלא לאמריקאים רבים".

בישראל הדברים התקבלו קצת פחות טוב, כאשר גם בני גנץ וגם נפתלי בנט – מיריביו העיקריים של נתניהו, דחו בכעס את הרמז העבה להתערבות בדמוקרטיה הישראלית. ראש הממשלה עצמו, אמר כי ההתבטאות של שומר היא "בלתי הולמת".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE