הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן תומך: נתניהו יפרוש מתפקידו – או שארה"ב תתערב
הנשיא האמריקאי חושב שצ'אק שומר "נשא נאום טוב", במהלכו טען כי ממשלת ישראל הנוכחית מהווה "מכשול" לשלום, ואם לא יהיה שינוי וושינגטון לא תהסס להתערב

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן הביע ביום שישי את תמיכתו במנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, שנשא נאום נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וקרא לבחירות.

במהלך פגישה בחדר הסגלגל עם ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר, ביידן נשאל על נאומו של שומר – אך ממש לא התנער מהדברים שנשמעו מפיו.

"הסנאטור שומר פנה לאיש צוות בכיר שלי, ואמר שהוא מתכוון לשאת את הנאום הזה", אמר הנשיא. "אני לא מתכוון לדבר על הנאום. אבל הוא נשא נאום טוב, ואני חושב שהוא הביע דאגה רצינית משותפת לא רק לו, אלא לאמריקאים רבים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

בנאומו של הסנאטור הדמוקרטי, שנמשך כ-40 דקות, הוא טען כי נתניהו וחברי כנסת "רדיקליים" אחרים שנמצאים בקבינט המדיני-ביטחוני, הם "מכשול" לשלום, וקרא לישראל לצאת ל"בחירות חדשות" ברגע שהמלחמה נגד חמאס "תתחיל להיגמר".

"התברר לי שקואליציית נתניהו כבר לא מתאימה לצרכיה של ישראל אחרי ה-7 באוקטובר", אמר שומר בן ה-73.

הוא המשיך וטען שאם נתניהו לא יפרוש מתפקידו אלחר המלחמה, "וימשיך לנהל מדיניות מסוכנת ומלהיטה שבדוקת את גבולות הסיוע של ארה"ב", לוושינגטון "לא תהיה ברירה אלא לשחק תפקיד פעיל יותר בעיצוב המדיניות הישראלית כדי לשנות את המסלול הנוכחי".

שומר היהודי ספג ביקורת מצד רפובליקנים ומצד גורמים ישראלים, שהאשימו אותו בניסיון לא ראוי להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל.

 

שומר ונתניהו (צילום: משרד רה"מ)

 

אפילו בני גנץ כינה את נאומו של שומר כ"שגוי", וכתב: "ישראל היא דמוקרטיה חזקה, ורק אזרחיה יקבעו את הנהגתה ועתידה. כל התערבות חיצונית בנושא אינה נכונה ואינה מקובלת".

גם נפתלי בנט גינה את הדברים: "ללא קשר לדעתנו הפוליטית, אנו מתנגדים בתוקף להתערבות פוליטית חיצונית בעניינו הפנימיים. אנחנו אומה עצמאית, לא רפובליקת בננות... עם איום הטרור שבדרכו למערב, עדיף אם הקהילה הבינלאומית תסייע לישראל במלחמתה הצודקת, ובכך גם תגן על עצמה".

 

 

28% לא
72% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE