הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשבר בעולם התעופה: סאות'ווסט איירליינס מפסיקה את הפעילות בארבעה שדות תעופה
חברת הלואו קוסט הודיעה כי גם תפטר אלפי עובדים, זאת ברקע בעיות בטיחותיות חמורות אצל יצרנית המטוסים בואינג. "אתגרים משמעותיים לשנתיים הקרובות"

חברת התעופה האמריקאית סאות'ווסט איירליינס הודיעה ביום חמישי כי תצמצם 2,000 מקומות עבודה ותסגור את הפעילות שלה בארבעה שדות תעופה, זאת לאחר שהתריעה על עלויות גבוהות וצמיחה איטית בהכנסות – בין היתר בגלל ירידה במשלוחי המטוסים החדשים מהיצרנית בואינג.

חברת התעופה שבסיסה בדאלאס, טקסס, הודיעה שהיא תקבל השנה רק 20 מטוסים מבואינג, כאשר רק בחודש שעבר ההערכות עמדו על 46 כלי טיס. זאת בעוד שיצרנית התעופה הענקית נמצאת במשבר בטיחותי עמוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

מוקדם יותר החודש סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הרגולטורים הציבו מגבלה על ייצור בואינג 737-MAX, אבל החברה אפילו לא מצליחה להגיע לכמויות שנקבעו לה.

"החדשות האחרונות לגבי עיכובים נוספים באספקת מטוסים של בואינג, מציבות אתגרים משמעותיים הן לשנת 2024 והן ל-2025", אמר מנכ"ל סאות'ווסט אייליינס, בוב ג'ורדן.

בשל המשבר, סאות'ווסט תפסיק לטוס לסירקיוז שבניו יורק, לקוזומל שבמקסיקו, לבלינגהאם שבוושינגטון ולנמל התעופה ג'ורג' בוש שביוסטון. מלבד הפסקת השירות לארבעת שדות התעופה האלו, החברה תקצץ את הקווים לשיקגו ואטלנטה.

מעבר לכך, החברה אמרה שהיא מצפה לפטר השנה 2,000 עובדים – זאת חלק מקיצוץ נרחב יותר שמטרתו לקזז את ההפסדים האחרונים. רק ביום חמישי האחרון, המנייה של סאות'ווסט ירדה בכמעט 7 אחוזים, ונסגרה על 27.26 דולר.

סאות'ווסט היא אחת מחברות הלואו-קוסט הפופולריות – ובעוד שבחברות תעופה אחרות יש עמלות על כל דבר, החל מכבודה, הזמנת מושב ושדרוג למחלקת עסקים, סאות'ווסט דבקה בגישה שווה לכולם וגבתה תשלום נוסף רק עבור עלייה מוקדמת למטוס.

אבל בשל המצב הכלכלי הקשה, החברה שוקלת מחדש את המדיניות הזאת: "אנחנו בוחנים יוזמות חדשות", אמר ג'ורדן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE