הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מתכנן להטיל סנקציות על מדינות שיסרבו להשתמש בדולר
יועציו של נשיא ארה"ב לשעבר שוקלים הטלת קנסות כבדים למדינות המבקשות לסחור במטבעות הלאומיים בניסיון לבלום את מגמת הדה-דולריזציה

עוזרים כלכליים לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מחפשים אפשרות לעצור מדינות מלהתרחק מהדולר האמריקאי המתמודד עם אתגרים משמעותיים מצד ארצות השווקים המתעוררים, ובמיוחד מדינות ה-BRICS, כך דיווח 'בלומברג' ביום שישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המועמד הרפובליקני המשוער לבחירות וצוותו דנים בעונשים וסנקציות שיוטלו כנגד בעלות ברית ויריבים המבקשים להסיט את המסחר שלהם מהדולר לטובת מטבעות אחרים.

האפשרויות יכולות לכלול בקרות יצוא וקנסות בגין מניפולציה במטבעות ובמכסים, כך מסר אדם המעורה בנושא.

המגמה העולמית של שימוש במטבעות לאומיים במקום בדולרים צברה תאוצה משמעותית לאחר שרוסיה נותקה מהמערכת הפיננסית המערבית ועתודות החוץ שלה הוקפאו ב-2022, כחלק מהסנקציות הקשורות למלחמה באוקראינה. הצעת חוק שהעניקה סמכות להחרים נכסים רוסים מוקפאים, אשר עליה חתם ביידן ביום רביעי השבוע, אף עשויה לדרבן עוד יותר את הדה-דולריזציה, כך הזהירו מומחים פיננסיים. ה-REPO Act, ששולב בחבילת הסיוע הצבאי על סך 61 מיליארד דולרים שהועברה לקייב, אישרה תפיסת נכסים רוסיים המוחזקים בבנקים אמריקאים.

כפי שצוטט על ידי בלומברג, טראמפ הזהיר ביום חמישי כי עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשלטון, "אתם הולכים להפסיד את הדולר כסטנדרט. זה יהיה כמו להפסיד את המלחמה הגדולה ביותר שאי פעם הפסדנו". לפי סוכנות הידיעות, היועצים הכלכליים של טראמפ וצוות הקמפיין שלו שוקלים במיוחד כיצד לבלום את מאמצי דה-דולריזציה של מדינות ה-BRICS.

קבוצת המדינות - שהתרחבה לאחרונה, וכוללת כעת את ברזיל, רוסיה, הודו, סין, דרום אפריקה, אתיופיה, איראן, ומצרים - מגבירה את השימוש במטבעות הלאומיים בסחר ההדדי ואף שוקלת אפשרות להחדיר מטבע משותף חדש בשנים הקרובות. טראמפ אמר שוב ושוב כי הוא רוצה שהדולר יישאר מטבע הרזרבה של העולם.

"אני שונא כשמדינות יורדות מהדולר", אמר טראמפ ל-CNBC במרץ.

"לא אתן למדינות לרדת מהדולר כי כשנאבד את הסטנדרט הזה, זה יהיה כמו הפסד במלחמה מהפכנית", אמר, והוסיף כי זו תהיה "מכה" עבור ארה"ב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE