הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעלי חיות המחמד בבעיה: ארה"ב חווה מחסור בווטרינרים
ההמתנה לפגישה אצל רופא חיות יכולה להימשך שבועות ואפילו חודשים, והמצב צפוי להחמיר בחמש השנים הבאות במגמה רעה שהחלה מאז מגפת הקורונה

רוב המדינות בארצות הברית סובלות ממחסור בווטרינרים – מה שמעמיד את חיות המחמד בסכנה ומדאיג מאוד את הבעלים.

המצב העגום הולך להחמיר, שכן המחקר שנערך לאחרונה על ידי מכון Mars Veterinary שבסיסו בעיר ונקובר שבוושינגטון, נקבע כי עד שנת 2030 יהיו 15,000 פחות וטרינרים מהנדרש ברחבי ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

את המחסור כאמור ניתן להרגיש כבר היום, כאשר בעלי חיות מחמד קובעים תור ורבים מהם נאלצים להמתין שבועות, אם לא חודשים, עד שיקירהם הקטנים יראו רופא – בין אם לטיפולים כלליים או דחופים.

כמו מגמות רעות אחרות, גם זו החריפה מאז מגפת הקורונה. ד"ר כריסטינה סיסק, ממנהל השירותים הווטרינרים של מחוז ונטורה שבקליפורניה, הסכימה ואמרה: "מעולם לא ראיתי שחדרי המיון לחיות צריכים להרחיק אנשים, ושלא תמיד יש וטרינר במרפאה בגלל המחסור".

והבעיה היא כלל ארצית, שכן 47 ממדינות ארה"ב עומדות בפני מחסור וטרינרי כלשהי, שמעמיק עם העלות הגבוהה של בית הספר לרפואת חיות.

סיסק תיארה מציאות שבה "רוב הווטרינרים מסיימים את לימודיהם עם הלוואות סטודנטים של כ-160,000 דולר. ברגע שהם מסיימים, הם רוצים להתחיל להחזיר את ההלוואות והולכים לחפש עבודה משתלמת יותר, שכן עבודה במקלטים עירוניים ועמותות כמעט לא משתלמת".

כמו כן, וטרינרים רבים מעדיפים לעבוד בערים הגדולות – כך שהאזור המרוחקים יותר נשארים ריקים מרופאים. "בעוד שאנחנו קורבים לכמה אוכלוסיות גדולות, אנחנו די רחוקים מאחרים", אמרה סיסק.

אחד הפתרונות לבעיה, לפי 'האגודה ההומנית' בה עומדת ססיק, היא לעודד את הבעלים לעקר ולסרס את חיות המחמד שלהם, ובכך להפחית את הביקוש לשירותי רפואה לחיות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE