הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאבדת גובה: צניחה חדה במכירות האייפון בסין
אפל המשיכה לאבד אחוזים בנתח השוק המקומי ליצרניות הסמארטפונים הסיניות אשר ראו צמיחה גדולה במכירות, במיוחד Huawei האחראית לקאמבק של השנה בשוק הטלפונים החכמים

מכירות הסמארטפונים של אפל בסין ירדו ב-19% ברבעון הראשון של 2024 עקב תחרות מוגברת מצד מותגים מקומיים, כך הראה דו"ח חדש של Counterpoint Research.

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית ירדה למקום השלישי בשוק הסיני על רקע לחץ מצד מתחרתה הנוסקת במהירות Huawei.

Huawei שבסיסה בשנזן ראתה את מכירות הסמארטפונים שלה מזנקות ב-69.7% ברבעון הראשון - וכעת היא יצרנית הסמארטפונים הרביעית בגודלה בסין, על פי הדיווח.

הביצועים החזקים של Huawei מגיעים בעקבות הסנקציות האמריקאיות, שכמעט חיסלו את עסקי הסמארטפונים העולמיים של החברה הסינית.

בסך הכל, שוק הסמארטפונים של סין התרחב בכ-1.5% מאשתקד על פי נתוני הרבעון הראשון של 2024, מה שסימן את הרבעון השני של צמיחה חיובית בתעשייה.

בינתיים, חברת 'Vivo' הפכה לספקית הסמארטפונים המובילה בסין במהלך הרבעון עם נתח של כ-17.4%, המונע על ידי מכירות חזקות של דגמי ה-Y35 Plus וה-Y36.

חברת 'אונור' מדורגת במקום השני עם נתח של כ-16.1%, ואחריה אפל עם נתח של כ-15.7%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"מכירות אפל ירדו במהלך הרבעון מכיוון שהקאמבק של Huawei השפיע ישירות על אפל בגזרת הפרימיום", אמר אנליסט בכיר ב-Counterpoint, איוון לאם.

"חוץ מזה, הביקוש להחלפת אפל קודם באחד חדש היה מעט מופחת בהשוואה לשנים קודמות".

הירידה במכירות מדגישה את האתגרים שעומדים בפני אפל בשוק השלישי בגודלו בתבל, שבו כמה חברות סיניות וגופים ממשלתיים אוסרים את השימוש במכשיריה כנקמה על הגבלות שהטילה ארה"ב על אפליקציות סיניות בשל חששות הקשורות בנושאי אבטחת סייבר.

אנליסטים צופים לחץ מוגבר על המכירות של אפל בשנת 2024 כאשר חברת המחקר IDC הזהירה בעבר כי כוח  של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית בסין התערער על ידי מוצרים מתחרים ושדרוגי מוצרים מוגבלים שהפחיתו את האטרקטיביות הכוללת של מכשירי האייפון במדינה. כמו כן אפל עצמה הוציאה לא מעט מהייצור שלה הרחק מסין בשנים החולפות.

אפל, פעם החברה הכי רווחית בעולם, ראתה את מניותיה צונחות ב-14% השנה, תוך ביצועים נמוכים בהשוואה לשוק.

שווי השוק שלה עדיין עומד על 2.56 טריליון דולר, שני רק למיקרוסופט.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE