הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
TikTok בדרך החוצה: ביידן צפוי לחתום היום על צו לאסור שימוש באפליקציה אם לא תימכר
החל המהלך שעשוי לבשר על שינוי טקטוני בשוק האפליקציות האמריקאי ולגרור אחריו הפסדים בשווי מיליארדים לחברה הסינית שמחזיקה בבעלות - עתה כולם מחכים רק לחתימת הנשיא

הסנאט האמריקני אישר הצעת חוק מאוחרת בליל שלישי, שמקדמת בצעדים משמעותיים את החרמת TikTok באמריקה בשל חששות לביטחון לאומי.

ההצעה נותנת לחברה בבעלות סינית 'ByteDance', כתשעה חודשים למכור את חלקה באליפקציה או שהאפליקציה תיחסם בארצות הברית מה שיוביל להפסדים של מיליארדרי דולרים לסינים שיאבדו את השוק הרווחי ביותר שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

החוק אשר הונע ע"י דאגות נרחבות בקרב מחוקקים אמריקאים שסין תוכל לגשת בחופשיות לנתונים של אמריקאים או לפקח עליהם באמצעות האפליקציה, התקבל על ידי בית הנבחרים של ארה"ב לפני מספר שבועות, לאחר מכן עבר לסנאט, ועתה אמור להיחתם על ידי הנשיא ביידן במהלך יום רביעי.

היו שטענו כי יש בו פגיעה בחופש הקניין, בעוד אחרים הקדימו לפגיעה זו את חשיבות הביטחון הלאומי.

חברת TikTok לא פרסמה תגובה מיידית למהלך שעלול להמיט עליה הרס כלכלי.

בעבר, Bytedance מסרה כי תתנגד לכל ניסיון לאלץ אותה למכור את אפליקציית הווידאו הפופולרית.

"זה ביג דיל", אמר ל-BBC דאג קאלידס, מומחה טכנולוגי במרכז בלפר שבאוניברסיטת הרווארד.

 


"בתקופה של כמה שבועות הם הצליחו להעביר חוק בשתי הלשכות, מה שקורה לעתים רחוקות מאוד - לראות פעולה כל כך מהירה בעניין של דאגה ציבורית".

אם ארה"ב תצליח לאלץ את ByteDance למכור את TikTok, כל עסקה שכזאת עדיין תזדקק לאישורה מצד גורמים סינים - אך סין נשבעה גם היא להתנגד לכל מהלך שכזה.

האפליקציה בעבר ריגלה אחר עיתונאים אמריקאים, כמו כן ישנם טענות כי החברה משווקת במכוון תוכן ירוד וממכר לנוער האמריקאי ובמקביל תכנים פרודקטיביים ומחנכים לנוער הסיני.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE