הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
613 ימים של קורונה: הגבר שסבל מהקוביד הארוך ביותר
המערכת החיסונית של התושב ההולנדי בן ה-72 לא הצליחה להיפטר מהנגיף במשך כמעט שנתיים, אפילו לאחר שלל טיפולים, ועל פי מדענים הקורונה עברה לפחות 50 מוטציות בגופו

גבר הולנדי הוגדר כאדם שחלה בקורונה במשך התקופה הארוכה ביותר, במשך זמן שיא של 613 ימים, כאשר הנגיף פיתח מוטציה ייחודית שלא נראתה כמותה.

חוקרים מאוניברסיטת אמסטרדם פרסמו כי מטופל בן 72, ששמו לא פורסם לציבור, אובחן בנגיף האומיקרון בפברואר 2022 ולא החלים מעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מערכת החיסון של החולה, שכבר סבל ממחלת דם לפני שנדבק בקורונה, לא הצליחה לייצר מספיק תאי דם לבנים או נוגדנים כדי להילחם בנגיף, זאת גם אחרי שקיבל מספר חיסונים.

וכך, בעוד שרוב מוחלט של בני האדם יכולים להחלים מקורונה תוך שבועות בודדים, כל המאמצים של אנשי הרפואה לא נחלו הצלחה והגוף של המטופל פשוט לא היה מסוגל להיפטר מהנגיף.

אחרי 613 ימים של מאבק, בן ה-72 הלך לעולמו בסתיו 2023.

אנשי המדע המשיכו לחקור את המקרה החריג גם אחרי מותו, וגילו כי הנגיף עבר מוטציה בגופו לפחות 50 פעמים, מה ישצר את מה שנקרה וריאנט אולטרה-מוטציה. חשוב לציין כי לא נמצאו סימנים או עדויות לכך שהוריאנט הדביק אנשים אחרים.

לפני כן, הקוביד הארוך ביותר שנרשם היה אצל גבר בריטי שסבל מהנגיף במשך 505 ימים לפני שמת. אבל מקרים כאלה הם "קיצוניים מאוד", כפי שהסבירה מגדה ורגו, סטודנטית מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי באמסטרדם, שתציג את המחלה של בן ה-72 בכנס רפואי עולמי שייערך בשבוע הבא בברצלונה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE