הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לילות של ירח מלא: הקשר בין שלבי הירח לעומס בבתי החולים
בינתיים זאת עדיין רק אמונה טפלה בקרב הקהילה הרפואית, אם כי כבר נמצא קשר עקיף בין ליל הירח המלא לכמות האנשים שמתאשפזים בחדרי המיון

יש אינספור אמונות טפלות או הוכחות מדעיות על השפעת הירח על בני אדם, הטבע וכדור הארץ בכלל.

אחת מהאמונות אשר מוכרות בקהילה הרפואית, היא שבלילות ירח מלא ישנה עלייה של כמות המאושפזים בחדרי המיון ברחבי ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"כולם מדברים על זה", אמר ד"ר ג'ון בכר ממכללת פילדלפיה לרפואה אוסטאופתית בראיון ל'ניו יורק פוסט. "לפעמים עובדי בתי החולים מגיעים למשמרת בשעה 7:00 בערב, ואומרים, "תתכוננו, זה ירח מחר'".

ובמהלך שנותיו הרבות במקצוע, ד"ר בכר אכן ראה כמות גדולה יותר של מאושפזים בלילות ירח מלא, כאשר "הרבה מהבעיות הן רגשיות ופסיכיאטריות", אמר והוסיף כי המילה Lunatic מושפעת מהמילה הלטינית Moonstruck.

מחקרים שנעשו לאורך השנים הוכיחו זאת. בשנת 2007 למשל, תחנת המשטרה של ברייטון הבינה שהיא מוציאה יותר שוטרים למשמרת בערבי ירח מלא עקב התנהגויות אגרסיביות למיניהן.

מחקר משנת 2011 מצא כי 40% מעובדי הבריאות מאמינים שלשבי הירח יש השפעה על התנהגות האדם, ומחקר שנערך בפברואר האחרון מצא שעובדי בתי החולים משתמשים בכפתורי חירום 9% יותר בלילות של ירח מלא.

ועדיין, הקשר בין השניים עוד לא מוכח באופן רשמי, וחוקרים שפרסמו מאמר בשנה שעבר אמרו שחייב להיות ניתוח ביולוגי ופסיכולוגי מעמיק יותר כדי להבין את "המיתוס של השפעות הירח על בריאות האדם, התנהגותו והמחלות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE