הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוכמת הבייגלה: אונ' אמריקאית חקרה את החטיף הישראלי – ומצאה שהגודל קובע
החוקרים בדקו את השפעת גודל הבייגלה על הרגלי האכילה שלנו, בין אם על צריכת הקלוריות או כמות הנתרן שיכולה להיות מזיקה לגוף האדם. הכל עניין של אכילה נבונה

חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה בדקו את המשמעות של גודל החטיף אותו האדם אוכל – ושמו במוקד את אחד החטיפים הפופולריים ביותר בישראל, הבייגלה.

צוות החוקרים מצא שגודל החטיף לא רק משפיע על המהירות שבה אוכלים אותו, אלא גם על כמה אוכלים ממנו. כל זאת כאשר ידוע שרבע מצריכת הקולריות היומית של תושבי העולם המערבי, כמובן גם בישראל, מגיעה מחטיפים לא מזינים ומזיקים לבריאות.

כך שלא רק שהמודעות היא חשובה מאוד, אלא גם מציאת הדרך לאכילה נבונה העונה על הצרכים האישיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המחקר נערך בראשות מדליין הארפר, סטודנטית לתואר שני במדעי המזון, וביחד עם פרופ' ג'ון הייז הם פרסמו את הממצאים אחרי שחקרו כיצד גודל הבייגלה משפיע על האכילה – הצריכה הכללית, הקצב, גודל הביס, ומשך זמן הנשנוש.

75 מבוגרים השתתפו במחקר, והתבקשו לאכול בייגלה בשלוש הזדמנויות שונות כאשר הוא היה בשלוש גדלים שונים – קטן, בינוני או גדול. כחלק מתיעוד הניסוי, החוקרים עקבו אחר זמן האכילה ומספר הביסים, וכמובן הכמות.

התוצאות הראו כי גודל הבייגלה לבדו לא השפיע באופן משמעותי על כמה האדם אכל. מה שכן, בייגלה גדול נאכל מהר יותר, וכך גם הביסים היו גדולים יותר.

 אבל גם הקשר בין גודל הבייגלה לצריכת הנתרן, כלומר המלח, היה משמעותי, ואכילת חטיפי בייגלה קטנים יותר נקשרו לצריכה גבוהה יותר של מלח.

כך שאם אתם מנסים לעקוב אחר צריכת הקלוריות שלכם, "בייגלה קטן יענה טוב יותר על הצרכים שלכם בגלל הגודל שלו וההשפעה על קצת האכילה", אמר הארפר. "אבל אם אתם מודאגים מלחץ דם גבוה וכמות נתרן גבוהה, הבייגלה הגדול יהיה טוב יותר עבורכם כי תצרכו פחות מלח".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE