הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדענים: תרופה זולה הידועה מזה עשרות שנים יכולה להיות הסוד לאריכות ימים
לאחר ניסוי שכלל אלפי מטופלים מבוגרים התברר כי מטפורמין העולה פחות מ-1 דולר ליום עשויה להיות מרכיב חיוני ברפואה מונעת, אחד החוקרים טוען: "הייתי בהלם מהתוצאות"

תרופה זולה המשמשת לטיפול בסוכרת עשויה לעזור לחיות חיים בריאים יותר, לפי מדענים.

מטפורמין, המסייעת לאנשים להוריד את רמת הסוכר בדם, יכולה גם להגן מפני סרטן, דעיכה קוגניטיבית ומחלות לב. הדבר נובע מההשפעות האנטי דלקתיות של התרופה דיווח NPR. היא עולה פחות מדולר ליום עם ביטוח כלשהו.

מדענים שחקרו יצרו שביל קליני בשם The TAME Trial, כדי לבדוק אם מטפורמין יכול להאט את ההזדקנות ולמנוע מחלות אצל מבוגרים בריאים. הניסוי בן שש שנים כלל 3,000 אנשים בין הגילאים 65 עד 79.

עורך הדין מייקל קנטור ואשתו שרי קנטור, שהיא ראש עיריית ווסט הרטפורד קונטיקט, נוטלים מטפורמין וטוענים כי התרופה סייעה בשיפור אורח חייהם.

שניהם באמצע שנות ה-60 לחייהם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייקל התחיל ליטול את התרופה לפני 10 שנים כדי לעזור לו לנהל את המשקל שלו ואת רמת הסוכר בדם ושרי התחילה לאחר המגיפה כששמעה שהיא יכולה למנוע זיהומים.

"אני מספר על זה לכל החברים שלי. כולנו רוצים לחיות באיכות גבוהה אם אנחנו יכולים", אמר מייקל ל-NPR.

"אני לא יודע אם מטפורמין מגדיל את תוחלת החיים של אנשים, אבל העדויות שקיימות מצביעות על כך שזה מאוד עשוי לעשות כך", אמר סטיבן אוסטד, יועץ מדעי בכיר בפדרציה האמריקאית לחקר ההזדקנות שחוקר את הביולוגיה של ההזדקנות.

מחקרים מראים כי מטפורמין מוריד את הסיכון לסרטן דם,סרטן אורולוגי וסרטן מערכת העיכול: "זה היה קצת הלם", אמר אוסטד.

הוא גם התייחס למחקר בריטי שמצא שהתרופה הורידה את הסיכון לדמנציה אצל אנשים שלקחו את התרופה לסוכרת מסוג 2.

לאנשים שנטלו מטפורמין היה גם סיכון נמוך יותר למות מבעיה קרדיווסקולרית.

אוסטד וחוקרים אחרים פועלים להתחיל בניסוי קליני מכיוון שרוב יתרונות ההזדקנות של מטפורמין היו תצפיתיים.

"הלכנו ל-FDA כדי לבקש לאשר ניסוי במטפורמין. אם אפשר למנוע מספר בעיות בו-זמנית כמו שאנחנו חושבים שמטפורמין עשוי לעשות, אז זה כמעט הדבר האולטימטיבי ברפואה מונעת", אמר אוסטד.

מייקל קנטור ואשתו שרי אומרים שהם לא חוו תופעות לוואי שליליות, למרות שחלקים דיווחו על בעיות בבניית שרירים חדשים ומחסור בוויטמין B.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE