הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות מזהירות: עלייה בזריקות בוטוקס מזויפות
כ-20 בני אדם מתשע מדינות ברחבי ארצות הברית, כולל פלורידה וניו יורק, דיווחו על מצבים רפואיים אחרי שקיבלו טיפול קוסמטי לרוב מאנשים לא מורשים

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פועל ומזהיר מפני עלייה בשימוש בבוטוקס מזויף, זאת לאחר דיווחים על 19 אנשים מתשע מדינות ברחבי ארצות הברית שסבלו ממצבים רפואיים עקב זירוקת מזויפות.

סוכנות הבריאות, ה-CDC, מסרה כי המקרים דווחו בפלורידה, ניו יורק, וושינגטון, קולורדו, טנסי, אילינוי, קנטקי, נברסקה וניו ג'רזי.

מתוך 19 המקרים שדווחו, תשעה אנשים אושפזו בבתי החולים וארבעה טופלו ב'אנטי בוטוליזם' עקב תסמינים התואמים את התפשטות הרעלן, כך הוסבר בהודעה לעיתונות שפורסמה ביום שני האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

בוטוקס הוא שם מסחרי לרעלן העצבי בוטוליניום, אשר במינון מסוים או בתרכובת לא נכונה – יכול להיות קטלני לבני אדם.

לא רק שמדובר ברעלן המזויף, אלא גם ב"זריקות הניתנות על ידי אנשים לא מורשים או לא מאומנים ולא משירותי בריאות מוסמכים, כמו מכוני ספא", נמסר מה-CDC.

בשלב זה, האנשים קיבלו זריקה של בוטוקס מזויף היו בגילאי 25 עד 59, כאשר הגיל הממוצע הוא 39 שנים. נוסף על כך, 18 מתוך 19 המטופלים קיבלו את הזריקה עבור מטרות קוסמטיות.

התסמינים למי שמקבל בוטוקס מזויף, יכולים להיות החל מחבורות סביב מקום ההזרקה, כאבי ראש וצוואר, הפרעות עיכול ותסמינים דמויי שפעת. במקרים קשים יותר, הרעלן יכול לגרום לבעיות בראייה, צניחת העפעפיים, דיבור מעורפל, קושי בבליעה ובנשימה.

זכרו – אם אתם מעוניינים לקבל טיפול קוסמטי או זריקת בוטוקס לכל מטרה אחרת, ודאו כי החומר המוזרק לגופכם אכן מאושר על ידי ה-FDA והמטפל הוא איש מקצוע מורשה עם תעודות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE