הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מתיימרת להיות המדינה הכי ידידותית לסביבה - אבל מסתבר שהיא לא
הגולדן סטייט, ובעיקר לוס אנג'לס, הן המזהמות הכי גדולות של גז חממה בשם סולפוריל פלואוריד, שהוא רעיל במיוחד ונשאר באטמוספירה יותר מ-40 שנה. "חמק מתחת לרדאר"

קליפורניה נוטה להתגאות במדיניות הירוקה שלה וביוזמות השונות להתמודדות עם משבר האקלים – אבל על פי מחקר חדש, הגולדן סטייט היא המדינה שפולטת הכי הרבה גזי חממה בארה"ב.

מדענים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס זיהו כי באטמוספירה ישנה הצטברות של רמות גוהות של סולפוריל פלואוריד – גז רעיל שהוא חסר צבע וריח, אשר נפוץ בחומרי הדברה עבור טרימיטים ונמלים ונשאר באטמוספירה יותר מ-40 שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הצוות ניתח יותר מ-15,000 דגימות אוויר שנאספו במהלך השנים 2015 עד 2019 על ידי הסוכנות הפדרלית NOAA Global Monitoring Laboratory, ומצא כי עד 85 אחוזים מפליטות גז החממה בארצות הברית – מגיעות מקליפורניה.

הנתונים הראו כי בכללי, ארצות הברית אחראית ל-17% מהפליטות  העולמיות של סולפוריל פלואוריד, שתורם להתחממות כדור הארץ, ואילו 12% מגיעים מהגולדן סטייט – כאשר מחוז לוס אנג'לס הוא הנקודה העיקרית לפליטות המסוכנות, ואחריה מחוזות אורנג' וסן דייגו.

מחבר המחקר הראשי, דילן גאטה, אמר: "ללא התערבות כלשהי, סולפוריל פלואוריד ימשיך להצטבר באטמוספירה שלנו. לגבי רוב גזי החממה, קליפורניה הייתה רצינית מאוד לגבי האופן שבו היא הולכת להפחית את הפליטות. אבל זה חמק מתחת לרדאר".

ייתכן שהכמות הגבוהה של סולפוריל פלואוריד בקליפורניה, נובעת העובדה שהמדינה ממשיכה להיאבק בטרמיטים התת-קרקעיים הנפוצים, בעיקר בחלקה הדרומי.

הטרמיטים, שסוללים את דרכם מתחת לאדמה, ניזונים בין היתר מעצים וחומרים אחרים ובכך עלולים לגרום לנזק רציני לבתים ומבנים אחרים.

קשה להתמודד עם המזיקים הללו, שכן "חיטוי סולפוריל פלואוריד אינו מספק הגנה מפני התפשטות עתידית, מה שמוביל לריסוסים חוזרים במבנים אשר ממוקמים באזורים עם טרמיטים".

במקום להשתמש בגז המסוכן, ניתן להחליף עץ, לבצע טיפול במים חמים או קרים – ואפילו קרינת מיקרוגל. אבל חוקרים אומרים שהשיטות הללו בד"כ לא מספיקות כדי לסלק את כל הטרמיטים מהמבנה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE