הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת ציון 75 שנה לשחרור אושוויץ: סקר חושף ממצאים מדאיגים על לימודי השואה בארה"ב
מרבית הנשאלים לא ידעו לומר ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה, ומרביתם כלל לא ידעו שהיטלר עלה לשלטון באופן דמוקרטי. בקרב נשאלים יהודים נרשמו יותר תשובות נכונות, ו-90% ידעו לציין את השנים שבהן השואה התרחשה

ביום שני הבא העולם יציין 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה באושוויץ, ומנהיגי העולם - לרבות סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס - ישתתפו בפורום השואה העולמי שייערך בירושלים. השבוע פורסם מחקר מדאיג שממנו עולה שיותר ממחצית מהבוגרים בארה"ב אינם מכירים את העובדות הבסיסיות של השואה, למשל כמות היהודים שנרצחו או האופן שבו הנאצים עלו לשלטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחנה ההשמדה אושוויץ (צילום: Shutterstock)

 

אתמול (שלישי) פרסם מרכז המחקרים פיו (Pew Research Center) את הממצאים המדאיגים העולים מהסקר, שנערך בקרב 13 אלף אמריקאים. מרבית הנשאלים ידעו לומר מתי השואה התרחשה ושגטאות היו אזורים שבהם רוכזה האוכלוסייה היהודית, אך רק 45% מהנשאלים ידעו לומר ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה.

מתוך אלה שלא ידעו, כ-12% סברו כי מדובר בנתון נמוך יותר או גבוה יותר, ואילו 29% הודו שהם כלל לא יודעים. בקרב הנשאלים הצעירים, רק 38% ידעו לציין את מספר הנרצחים בשואה.

רק 43% מהנשאלים ידעו כי אדולף היטלר עלה לשלטון באמצעות בחירות דמוקרטיות. קרוב ל-25% סברו כי תפס את השלטון בדרכים אלימות ו-25% נוספים כלל לא ידעו לומר. נתון שבוודאי יבייש את המורים להיסטוריה ברחבי ארה"ב מצביע על כך שרק 33% מהנשאלים בגילאים 13 עד 17 ידעו כי היטלר נבחר להנהיג את גרמניה באופן דמוקרטי.

על אף שבסקר היו רק ארבע שאלות, אחד מכל חמישה נשאלים טעה בכל הארבע. בני נוער הפגינו פחות ידע בנושא מאשר אנשים בוגרים. שלא במפתיע, נשאלים יהודים הפגינו יותר ידע בנושא השואה מאשר משתתפים שלא הזדהו כיהודים: 90% ידעו להצביע על השנים שבהן השואה התרחשה, 86% ידעו להגדיר את הגטאות ו-57% ידעו שהיטלר עלה לשלטון באופן דמוקרטי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE